"הטריק" של פורים - כולל חבד

"הטריק" של פורים

כתבה פורים1 פד - 1

שלושה בנתינה אחת: ה"טריק" של פורים

חג הפורים מתקרב בצעדי ענק וגם בצל המלחמה מתכוננים כלל ישראל בקדחתנות ליום המשמח בשנה: מי בתחפושות ומי במתכונים לסעודה, מי ב"משלוחי קונספט" מעוצבים ומי בדאגה לאלה שאין להם. 

בשיחותיו ובמכתביו של הרבי, אותה המצווה שרבים משאירים לסוף היא דווקא זו שמקבלת פוקוס חשוב במיוחד. לאורך כל השנים חזר וקרא הרבי לספק לזקוקים לכך את כל צרכי הפורים בשפע. הרבי אף מדגיש שיש להשתדל במצווה זו כבר מראש חודש אדר (ש"פ משפטים – מוגה – תש"נ) ואומר כי הנתינה הזו היא "עניין עיקרי" בפורים, משום שהיא המביאה את השמחה לעוד יהודי! 

בקופת כולל חב"ד צפת – הקופה של רבותינו נשיאינו, לוקחים את דברי הרבי כפשוטם, בלי חוכמות, ודואגים לאפשר לכמה שיותר יהודים "לקיים את כל מצוות הפורים". הקופה התומכת במאות משפחות לאורך כל השנה הגבירה בחודשים האחרונים את פעילותה עוד יותר לאור המלחמה וסייעה למשפחות מהצפון ומהדרום, בהיקפים עצומים.

כעת, מר"ח אדר נפתחה מגבית מתנות לאביונים המסורתית של הקופה, במסגרתה יכול כל אחד לא רק לתרום בהידור מתנות לאביונים שיוענקו "בו ביום", אלא גם לייעד את התרומה באופן אישי למישהו שהוא יודע שזקוק לכך. "הכל התחיל כשפנה אלינו אחד האברכים וסיפר שגיסו מתמודד עם מצוקה כלכלית אמיתית, אך הוא יסרב לקבל ממנו עזרה ואף יתבייש אם יציע לו. הוא שאל אם ישנה דרך שבה נוכל אנחנו להעביר לו את העזרה מבלי שיידע מי עומד מאחוריה" מספר הרב יורם מעודה, מנהל קופת כולל חב"ד צפת.

ואכן בשנים האחרונות רבים נעזרים בקופה כדי לסייע בצורה דיסקרטית וצנועה למכרים שלהם הזקוקים לעזרה, בבחינת "שלוחי מצווה". הנתינה נעשית באופן מכובד כדי שלא לבייש, והתרומה עוברת במלואה אל הנזקקים.

"בתרומה אחת דרך כולל חב"ד האדם יכול גם לקיים בעצמו מצוות מתנות לאביונים בהידור, גם לדאוג שלאביון יהיה איך לקיים משלוח מנות ומשתה ושמחה – ואפילו שהוא בעצמו יוכל לקיים גם מתנות לאביונים. 3 מצוות במכה אחת!" מסיים הרב מעודה בחיוך.

אם גם אתם רצים באמצע הפורים "לחפש אביון" אל תחכו לרגע האחרון! הזדרזו לקיים את מצוות החודש ש"היא השמחה האמיתית!" >>

מוזמנים לעקוב אחרינו ולהישאר מעודכנים

העברה בנקאית:
על שם כולל חב"ד צפת
בנק פועלי אגודת ישראל (52)
סניף חיפה (187)
מס' חשבון: 574538

04-6999696

בנק הדואר
על שם כולל חב"ד צפת
מס' ח-ן 4497217

כמו כן, ניתן לשלוח תרומות בדואר ל:
כולל חב"ד צפת
קרית חב"ד 221/28, ת.ד. 6194
צפת 13410

עזרו לעוד אדם ושתפו:

אולי גם יעניין אתכם:

המדריך לחג הפסח!

צוות כולל חב"ד צפת ערך רשימה מלאה המבוססת על ניסיון של עשרות פסחים, במשפחות צעירות וותיקות – והוא מפיץ אותה לתועלת הציבור.

לזה לא ציפיתם

את הסצנה הזו רואים בכל בית לפני פסח, או שאולי לא בדיוק?… הכי טוב לצפות ולגלות לבד >>

תָּפְרוּ לִי בֶּגֶד עִם כִּיסִים

לכבוד חג הפסח מכירה נוספת מבית 'כולל חב"ד'. השבוע התקיימה מכירת ענק של בגדי ילדים לחג, מבחר בגדי ילדים וילדות, חליפות, שמלות, כיפות, נעליים ועוד.. הכל במקום אחד! באיכות הגבוהה ביותר. במחירים מוזלים במיוחד לחג הפסח.

תפריט נגישות

השותפים שלנו נשארים מעודכנים

בואו והשארו מעודכנים בכל מה שקורה, מבטיחים שיהיה מעניין!