גמ"ח המוני של ספרי לימוד: הפתרון החסכוני של אנ"ש בצפת - כולל חבד

גמ"ח המוני של ספרי לימוד: הפתרון החסכוני של אנ"ש בצפת

מעל שלוש מאות משפחות בצפת חסכו מאות שקלים בסל הלימודים של ילדיהם, באמצעות פלטפורמת חסד ייחודית: קבוצה שהוקמה על ידי מנהל סניף 'כולל חב"ד' בצפת, הרב יורם מעודה, בה הוחלפו והושאלו ספרים בין הורים, ואף עודכנו על מוקדי חלוקת ספרי לימוד • "זה היה פשוט מדהים", סיפר הרב מעודה, "לא האמנתי שזה מה שיקרה"
"מחפשת בראשית דרכנו חלק ב'", "אני צריכה ספרים לכיתה א בנים… יש למישהו?",
"מחפשת נחשוב חשבון 11", "מחפשת חיים תניא 2", "למסירה תיק לילדה מכנען במצב טוב", "הגיעו למשרד כולל חב"ד 30 ילקוטים חדשים עם ציוד לבית הספר, 15 תיקים לבנים ו15 תיקים לבנות, כל אחד ראשי להגיע ולקחת. תיק אחד למשפחה. כל הקודם זוכה".אלו חלק מההודעות שרצו השבוע בקבוצת חסד ייחודית במינה בוואצפ, בשם "ספרי לימוד יד 2 חב"ד צפת", אותו הקים הרב יורם מעודה, מנהל סניף 'כולל חב"ד' בעיר צפת.ביום הקמת הקבוצה, כתב הרב מעודה: "מטרת הקבוצה העברה או החלפת ספרי לימוד למוסדות חב"ד צפת, בין משפחות קהילת אנ"ש צפת. מי שיש לו ספרי לימוד למסירה או מעוניין לקבל ספר לימוד מתבקש להעלות כאן את שם הספר ואופן יצירת הקשר."המעוניינים יכולים להביא את הספרים למשרד כולל חב"ד. מי שהציע ספר והספר נמסר, נא לעדכן בקבוצה. שימו לב בין כל המעלים ספרים למסירה תתקיים הגרלה על מימון דמי שכלול עבור ילד אחד במוסד הלימוד שההורים יבחרו עד לסך של 500 שקלים. כל פריט מזכה בכרטיס הגרלה נוסף".מהרגע בו יצא לדרך מיזם החסד, מאות הורים מהעיר צפת, השאילו והעניקו ספרי לימוד של ילדים, להורים אחרים, באמצעות פלטפורמת הקבוצה.
לאורך השבוע הועברו בין ההורים מאות-רבות של ספרי לימוד שימושיים ובכך חסכו הוצאות רבות על ספרים, שחלקם לא נמצאים על מדפי הספרים, לאחר שאזלו.
שפע החסד זרם מכל כיוון. הקבוצה הזו שימשה גם להודעות עבור דיווחים על מוקדי ספרים שימושיים. כך, למשל, כתב אחד החברים: "יש המון ספרי קודש כולל כאלה שמתאימים לבית ספר ממש עכשיו למסירה ליד בית הכנסת. הרבה משניות ומקראות גדולות וכו'".

חלק מההורים העבירו את מטעני הספרים שלהם היישר למשרדי 'כולל חב"ד' בצפת, לשם נהרו הורים לבחור את הספר לו זקוקים ילדיהם. הורים שהתקשו להגיע למשרדי ה'כולל', ביקשו לשמור להם ספר כזה או אחד, ואנשי ה'כולל' מיהרו להגיב ב"נשמר". היה זה שבוע מדהים של חסד, שבוע שהבליט את ה"איש את רעהו יעזרו" באופן הפשוט ביותר והעוצמתי ביותר.
בסוף השבוע, התמעטו קצת ההודעות והיה ניכר שהורי התלמידים בצפת כבר הסתדרו, בסיומו של שבוע גועש. "ישר כח על קבוצה נפלאה ועל חסד עצום בנתינה, שיהיה לכולם שנה טובה כתיבה וחתימה טובה", כתב אחד ההורים.

הורה אחר כתב: "תודה לכולכם! הקבוצה עזרה מאוד.. תודה ליוזמים.. שנזכה להמשיך לתת אחד לשני תמיד! שבת שלום".

הרב מעודה, היוזם, הופתע מאוד מהתוצאות. "זה היה פשוט מדהים", הוא אומר בקול נרגש, "לא האמנתי שזה מה שיקרה. למעלה משלוש-מאות נטלו חלק במיזם הזה, הם העבירו ספרים, לקחו ספרים. ולא רק זה, אלא דאגו האחד לשני, בהסבת תשומת הלב למידע הקשור בבקשות של החברים האחרים. רבים אמרו לי שזו הקבוצה היחידה שהביאה להם תועלת של ממש ופשוט חסכה להם מאות שקלים בכיס. שנזכה להמשיך ולעסוק בחסד".

צילום Pixabay

מוזמנים לעקוב אחרינו ולהישאר מעודכנים

העברה בנקאית:
על שם כולל חב"ד צפת
בנק פועלי אגודת ישראל (52)
סניף חיפה (187)
מס' חשבון: 574538

04-6999696

בנק הדואר
על שם כולל חב"ד צפת
מס' ח-ן 4497217

כמו כן, ניתן לשלוח תרומות בדואר ל:
כולל חב"ד צפת
קרית חב"ד 221/28, ת.ד. 6194
צפת 13410

עזרו לעוד אדם ושתפו:

אולי גם יעניין אתכם:

מסיבת פורים מיוחדת

ביוזמת 'מרכז פנינים' (המרכז לחד הוריות) שע"י כולל חב"ד צפת, נערכה חגיגת פורים חווייתית ומשחררת למשפחות חד הוריות. אירוע מכובד ומשמח. שהכניס את אווירת החג לעשרות נשים..

וּמַתָּנוֹת לָאֶבְיוֹנִים

במהלך חג הפורים ובשושן פורים חילק כולל חב"ד תמיכה כספית "בו ביום" למאות משפחות ברחבי הארץ. התמיכה במשפחות הינה חלק מפרויקט מקיף בחג הפורים. במהלכו עסק כולל חב"ד בכמה מישורים על מנת להכניס את שמחת הפורים למאות משפחות, באופן המכבד ביותר!

וּמִשְׁלוֹחַ מָנוֹת

משלוח מנות לנשים חד הוריות
לכבוד חג הפורים, הרצים של כולל חב"ד יצאו דחופים לחלוקת משלוחי מנות ללמעלה מ- 100 נשים חד הוריות.

תפריט נגישות

השותפים שלנו נשארים מעודכנים

בואו והשארו מעודכנים בכל מה שקורה, מבטיחים שיהיה מעניין!